2015/12/20

Poczuj magię świąt

Miesiąc jak każdy inny, dni mijające jak wszystkie poprzednie. W wirze ciągłego zapracowania, wypełniania rutynowych obowiązków kalendarz wskazuje tylko puste liczby pozbawione głębszych znaczeń. Niedługo po tym orientujemy się jednak, że coś się zbliża - przerwa. Nieważne jaka. Istotne jest, że w końcu nadejdzie trochę dni wolnego. Zatracamy poczucie wartościowania pewnych rzeczy, ustalając odmienne priorytety odbiegające od głównych myśli. Po jakimś czasie zdajesz sobie sprawę, że to przerwa, ale świąteczna, a to już jakaś bogatsza informacja, lecz niewiele zmieniająca. Świętem można nazwać ogólnie - dzień wolny od pracy, coś co zdarza się czasami, czyli zdarzenie nadzwyczajne.

Gdy czas wypełniania obowiązków szkolnych zaczyna zwalniać, dostrzegasz otaczające Cię zmiany. Wszędzie pojawiły się jakieś kolorowe światełka, ulice są ozdobione, wokół przeplatają się motywy choinek, prezentów, gwiazd. Telewizja i radio znów wykorzystują te same sezonowe piosenki, co rok temu. Słyszysz je każdej zimy, o tej samej porze, ale mimo wszystko brzmią jakoś inaczej, jak piosenki, które nigdy się nie znudzą. Rodzice każą Ci sprzątać - to ewidentny dowód na to, że coś się dzieje.


Dopiero wtedy zauważasz, że to święta Bożego Narodzenia, które na przestrzeni lat coraz bardziej się zmieniają. Wielu zapomina o prawdziwej idei tych świąt. Materializujemy je, a wszystko wokół przybiera tylko marketingową postać. 

Nie tak powinno być. 

Święta wymagają od nas wewnętrznych, stałych zmian, pomagają nam jeszcze bardziej rozbudzić do nich chęć, ale nie po to, by znów w Nowym Roku wszystko to ugasić. Pomaganie, zrozumienie, wybaczanie, miłość, przyjaźń - święta pozwalają nam je na nowo odkryć i zachęcić do tego, aby każdego dnia te wartości kierowały naszym życiem, czynami.

Za oknami nie widzimy śniegu, ale to jest nieważne. Wszystko, co najważniejsze związane ze świętami nie dzieje się na zewnątrz, lecz w środku - w naszym sercu i umyśle, a tam nic nie jest niemożliwe i jeśli to nam pomoże, sami możemy stworzyć śnieg.


Zatem najwyższy czas na to, aby POCZUĆ MAGIĘ ŚWIĄT!


ŚWIĄTECZNE PORZĄDKI
Gruntowne porządki kiedyś musiały nadejść. Warto pozbyć się niepotrzebnych rzeczy i przy okazji oddać nieużywane przedmioty komuś, kto bardziej by ich potrzebował. Porządki w szafie są również istotne, nie zapominaj, że ubrania, których nie zamierzasz już nosić możesz wrzucić do specjalnych pojemników z odzieżą używaną.


DEKORUJ, TWÓRZ
Świąteczne akcenty, dekoracje cieszą oko. Warto urządzić nasz pokój i inne pomieszczenia w wyjątkowy sposób, wykorzystując do tego niecodzienne świąteczne dekoracje - kupione lub zrobione samemu. Na wielu stronach można znaleźć szereg niesamowitych inspiracji, które pomogą nam stworzyć w naszym domu niepowtarzalną atmosferę.


PIOSENKI ŚWIĄTECZNE
Nie ma nic bardziej wyjątkowego od słuchania piosenek z naszej świątecznej playlisty. One najbardziej pozwalają nam odczuć zbliżające się święta.


PIECZ, GOTUJ
Pyszne ciasteczka świątecznie prezentują się cudownie i smakują jeszcze lepiej. Dodatkowo pieczenie, gotowanie sprawia ogrom radości i jest świetną formą spędzenia czasu z rodziną czy z przyjaciółmi.


CZYTAJ KSIĄŻKI
Warto sięgnąć po jakąś ciekawą propozycję książkową, której tematyka zahacza o święta. Czytanie takich książek pozwala bardziej zrozumieć wyjątkowość tego czasu.


FILMY ŚWIĄTECZNE
"Kevin sam w domu" wielu z nas się przejadł, lecz na rynku jest ogrom innych ciekawych tytułów filmowych, które są naprawdę warte obejrzenia. Fabuły niektórych filmów potrafią złapać za serce i ukazać prawdziwego Ducha Świąt.


OBDARUJ INNYCH
Pomyśl komu w czasie świąt chciałbyś sprawić przyjemność, obdarowując go prezentem. Podejdź również do sprawy kreatywnie i stwórz wyjątkowy upominek, który wywoła więcej radości niż niejedna gotowa i kupiona rzecz.


POMAGAJ
Nie możemy zapominać o tym, że są ludzie, zwierzęta, którzy nie mają tyle szczęścia co my, a zima jest porą roku, podczas której najbardziej powinniśmy pomóc innym. Wystarczy wzięcie udziału w jakiejś świątecznej akcji - zbiórce pieniędzy, jedzenia, przedmiotów trafiających na dany cel. To często jest niewielki gest, który jednak naprawdę potrafi pomóc.
Pamiętajmy jednak - dobrymi ludźmi powinniśmy być zawsze, a nie tylko do święta.


WYBACZAJ
Pora zakończyć spory i w czasie świąt puścić w niepamięć pewne sytuacje w naszym życiu. Święta są dobrym momentem na to, aby ruszyć do przodu i przestać czerpać urazę do zdarzeń z przeszłości. Życie biegnie dalej, więc nie warto się zatrzymywać.

KOSZULKA 1 <KLIK> KOSZULKA 2 <KLIK> BLUZA <KLIK>

Przypuszczam, że kolejny post pojawi się tuż po świętach, więc życzę Wam radosnych świąt, pełnych spokoju, szczęścia, spędzonych w gronie najbliższych osób. Życzę Wam, aby te święta były niezapomniane, wyjątkowe - mimo, że takie same jak co roku to jednak inne, obfitujące w magię. Pozwólmy działać Duchowi Świąt, dokonując jakichś niewielkich przemian w naszym wnętrzu, które pozwolą nam docenić piękno życia. Życzę Wam, abyście spędzili cudowne chwile i nie zapominali o prawdziwej idei świąt.

Wesołych Świąt! :)

57 komentarzy:

  1. Ja już czuję święta! Ubralam dziś choinkę, prezenty nawet dałam bo nie mogłam się powstrzymać :D I nawet kolęd słucham już <3 Kocham te święta, nie tylko na ten klimat ale też ze względu na wolne!
    http://tornadomysli.blogspot.com/2015/12/jeszcze-raz-go-zobaczyc.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne rady!
    Ja również życzę wesołych świąt i miłych chwil w gronie rodzinnym :)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Widać, że w każdy post wkładasz mnóstwo pracy i serca. Zgadzam się, święta powinny być wyjątkowym czasem! :)
    Poszerzając horyzonty - Klik!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już od samego początku grudnia wczuwam się w ten świąteczny klimat. Sprzątam, dekoruję. Razem z tatą ubrałyśmy choinkę. Pierniki też upieczone. Jeszcze tylko je ozdobić. Bardzo czekam na święta. Wiadomo fajnie, że będzie wolne. Ale najbardziej cieszy mnie to, że spędzę fajne chwile z moją rodzinką :)

    Pozdrawiam :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wczoraj piekłam swoje pierniczki! Wesołych Świąt <3

    P.S. Opisz mi kiedyś na facebook'u haha <3
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie czuję jakoś tej magii świąt, ale mam nadzieję, że to się zmieni, jak stanie w moim domu choinka :) super zdjęcia!
    via-martyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam atmosferę świąteczną :) Życzę Wesołych Świąt ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudny wpis I Dziekuje ze go napisalas!

    OdpowiedzUsuń
  9. "Wszystko, co najważniejsze związane ze świętami nie dzieje się na zewnątrz, lecz w środku - w naszym sercu i umyśle" Mogę sobie to zapisać w kalendarzu przy 24.12? Słowa są przepiękne. Masz rację w 101%.
    Uwielbiam to jak piszesz.

    OdpowiedzUsuń
  10. świetnie wyglądasz, linki poklikane - 3,59$, 3,69$, 4,99$ :)

    Kochana poklikałabyś w linki w najnowszym poście
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2015/12/nowosci-czyli-moje-zamowienia-z-shein.html
    Dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale cudowne zdjęcia, nie mogę się napatrzeć! <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudny wystrój bloga!
    Obserwuję ;)
    http://juliaobi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety to co napisałaś to prawda. W dzisiejszych czasach ciężko nam poczuć tą magię co kiedyś, biegniemy, ciągle się śpieszymy, nie doceniamy tego, a uwagę skupiamy głównie na rzeczach materialnych jak prezenty czy wolne od szkoły/pracy. A przecież nie o to chodzi w świętach....
    Super rady i śliczne zdjęcia <3
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. niedługo święta nie będą miały jakiegokolwiek znaczenia -_- bardzo fajne zdjęcia :)
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  15. Już nie mogę się doczekać czwartku !!
    Śliczne zdjecia ! ♥
    http://lucy-lusia2.blogspot.com/2015/12/bez-czego-nie-wyobrazam-sobie-swiat.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny pomysł na posta i genialnie napisany, nic dodać nic ująć, a w tym pierwszym zdjęciu z tymi kocimi wąsami się zakochałam
    http://xmyxlittlexworldx.blogspot.com/
    Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  17. Święta Bożego Narodzenia to mój ulubiony czas w ciągu roku. ♥
    Uwielbiam pakować prezenty i ozdabiać pierniczki. :)

    Zapraszam✿
    CrazyTusiaBlog

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja jeszcze nie czuje świąt ;) ale masz piękną choinkę
    świetny post
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudne zdjęcia. Mam tą bluzę ;)
    Rady dobre. Przez szkołę tyle mnie świątecznie ominęło :/
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękny tekst! Zgadzam się, nieważne co na zewnątrz, a to co w środku:)..


    Wesołych świąt! ♡ ❥ www.chanelier.blogspot.com <-- KLIIIK!

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajny post :) Ja już od dawna czuję klimat świąt!

    crejzzzooll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. W końcu! W końcu znalazłam post, w którym ktoś pisze o zmianie wewnętrznej, a nie tylko otoczce materialnej! Jesteś wyjątkowa!
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Pięknie piszesz. Ja uwielbiam świąteczne filmy ,piosenki, kocham piec pierniki.
    Święta to chyba najpiękniejszy czas w roku.

    Zapraszam: http://hellomyflower.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. I do not know of any softphone that has "always on" call record where it records every phone without consumer input,
    However , I do not know them all as I largely use Bria myself.


    my web-site www.ucgbc.org

    OdpowiedzUsuń
  25. Mega mi się podoba ten post i mam takie samo zdanie na ten temat! Po co obchodzic swieta skoro sie nie wierzy?

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetne sposoby na to aby poczuć tą magią świąt. Ja w końcu poczułam tą magię :)
    Cudowne zdjęcia :)
    Pozdrawiam i życzę wesołych świąt!
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Dla mnie święta za bardzo się zmaterialiozowały, ale ja również temu uległam i nie walczę z tym. Nawet przywykłam do tego, że nie czuć tej magii świąt tak bardzo jak kiedy było się dzieckiem. Mimo wszystko, świetnie się czułam, pakując prezenty w paczki i potem je ozdabiając. To zdecydowanie moje ulubione zajęcie w tym okresie.
    Świetne zdjęcia.
    blog

    OdpowiedzUsuń
  28. Dzięki tobie trochę odżyłam, bo od kilku dniw świętach widzę tylko sprzątanie i gotowanie, co nie jest moją pasją ;/ ;)

    luska-everywhere - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  29. a ja wciąż świąt szczególnie nie czuję, a to już dzień wigilijny. Chyba dopiero przy kolacji to do mnie dotrze :)
    Post jednak profesjonalny jak zwykle Kochana :*
    I właśnie, pomysł z książką super :)
    cudowne zdjęcia, super koszulki a pierniczki to bym zjadła hihi :*
    ceny: 3,59$; 3,69$; 4,99$
    Wesołych :*

    stylowana100latka.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  30. Masz rację, najważniejsze to poczuć magię świąt! Śliczne zdjęcia! <3

    PIANKAOFSTYLE.BLOGSPOT.COM-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  31. Wesołych Świąt Bożego Narodzenia, dużo radości i miłości w nadchodzącym roku.
    Większej aktywności na blogu od tych stałych jak i nowych czytelników.
    Życzy: http://dorota-kotlarz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Cudne zdjęcia <3 Bardzo mądrze napisane
    http://m-grabowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. mimo choinki, potraw wigilijnych, prezentów, bez śniegu nie czuję magii świat...

    http://zlosia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Przepiękne zdjęcia. Przez cały czas słuchałam świątecznych piosenek, pierniki robiłam do 2 w nocy ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Śliczne zdjęcia :) Ja czułam magię świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Myślę, że pogoda panująca za oknem nie jest tak bardzo istotna jak się większości wydaje
    Czasami brakuje ludziom myślenia o swietach inaczej jak tylko wolnego od pracy czy szkoły, ale magia świąt nie jest trudna do odnalezienia, wystarczy tylko odrobina zaangażowania z naszej strony, by święta znów były magiczne i pełne radości
    szarpana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo motywujący post :). Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja z roku na rok coraz mniej czuję tą magię świąt :(

    Obserwuję :)

    barry-lives.blogpot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Zapraszam do mnie.
    http://blackstylewerciax.blogspot.com/?m=1
    Byłoby miło, gdybyście zaobserwowali.
    XOXO

    OdpowiedzUsuń
  40. Super zdjęcia!

    http://mikolajkulicki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. mega post masz talent do pisania!!
    ja zapraszam do mnie dopiero zaczynam więc proszę o wyrozumiałość
    http://mikaniaak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Jestem na twoim blogu po raz pierwszy i aż się dziwie, że nie wpadłam tu wcześniej.
    Ja niestety w tym roku nie czułam świątecznego klimatu.
    http://joanna-szwed.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo lubię czas świąt i ten okres końca roku, zmusza mnie to do pewnych refleksji i nawet gdy nie czuć zimy czy świąt za oknem, to w sercu z pewnością odczuwam że jest to wyjątkowy czas :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Bardzo ładnie i zgrabnie napisane :) I masz świetne koszulki!

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo fajny i pozytywny post! :)
    Bluzki też są świetne <3
    Uwielbiam święta, tylko szkoda, że nie ma śniegu :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Niezwykle klimatyczny post, przepiękne zdjęcia! :D
    claudia-ss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Swietne zdjecia!
    Wogole mega sliczna jestes:)
    Pozdrawiam.
    Obserwuje twoj blog,
    licze na rewanz :)
    Zapraszam http://nocolorparadise.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. Święta to idealny czas na wypieki, świetne klimatyczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Jak cudownie napisane! Aż nie wiem jak to podsumować. Bardzo ważne jest to, żebyśmy nie zapominali o prawdziwej idei świąt :) Niestety już po świętach, ale życzę Ci Udanego Sylwestra i Szczęśliwego, Pełnego Sukcesów Nowego Roku! :*

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Szkoda że za oknem nie ma śniego, ale święta byli udane ☻☻
    Szczęśliwego Nowego Roku ♥♥
    Zapraszam do mnie http://anggeleses.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja nie czułam magii świąt ani świątecznej atmosfery przed Bożym Narodzeniem, ale ogólnie całe święta spędziłam bardzo przyjemnie. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję z całego serca za każdy komentarz i obserwację!